Back to School! Veilig naar school fietsen doe je met de coole designs van Nutcase

17-07-2018 - Portland

Back to School! Veilig naar school fietsen doe je met de coole designs van Nutcase
  • Duitse vereniging voor orthopedie en traumachirurgie (DGU): “Wie een helm draagt, leeft veiliger!” 
  • DGU: “76% van de kinderen draagt helm; slechts 20% van de ouders volgt dat voorbeeld.” 
  • Veiligheid en design kruisen elkaar in het Nutcase-motto “I LOVE MY BRAIN”

Portland, 17 juli 2018 – Als onderdeel van de Back to School-campagne gebruikt de Amerikaanse helmfabrikant Nutcase de slogan “I Love My Brain”. Op deze manier wil Nutcase laten zien hoe gemakkelijk het is om op de fietsveiligheid met trendy design te combineren. De collectie van 2018 overtuigt met opvallende ontwerpen en technische vernuften, zoals het MIPS ™-systeem voor optimale schokabsorptie in het onverhoopte geval van een valpartij. Er is een helm voor elke smaak. Motieven als Space Cats, waar katten in de ruimte rondzweven of een nostalgische retrostijl in oranje en donkergroen van het Element Stripe Matt zorgen voor plezier en veiligheid op de fiets. Het zijn twee redenen waarom de fietshelm aan het begin van het schooljaar op ieders checklist zou moeten staan.

Brain & Bike
De eerste voorbereidingen voor de start van het nieuw schooljaar vinden gedurende de hele zomervakantie plaats. Naast een nieuw etui, een agenda en trendy schrijfgerei wordt de fietshelm als zeer belangrijke aankoop alleen vaak over het hoofd gezien. Het maakt onderdeel uit van de dagelijkse route tussen thuis en school. De hersenen met zijn miljarden zenuwcellen is het belangrijkste orgaan van het menselijk lichaam. Het is daarom belangrijk om deze goed te beschermen tegen mogelijk letsel op de fiets. Daarnaast worden de hersenen getraind door fietsen. Naast de nodige lichaamsbeweging worden ook de coördinatie en het gevoel voor evenwicht gestimuleerd. Met de Back to School-campagne “I LOVE MY BRAIN” vestigt Nutcase niet alleen de aandacht op het belang van het dragen van een helm, maar laat het ook zien hoe een specifiek design kan een positieve houding kan ontwikkelen ten opzichte van een accessoire dat veelal wordt afgewezen.

Voor het hele gezin
Een belangrijke factor voor het verder uitbreiden van de helm in het fietsverkeer is de functie van ouders als rolmodel. Volgens de Duitse Vereniging voor Orthopedie en Traumachirurgie DGU draagt ​​76% van de kinderen in Duitsland een helm; ouders doen dit slechts in 20% van de gevallen. De Amerikaanse helmfabrikant heeft daar iets op gevonden: er is voor ieder gezinslid een geschikt model, of je het nu over de kleine Baby Nutty hebt of een model voor de volwassen gebruiker.

Technische verfijning
De huidige collectie omvat modellen in meer dan 30 verschillende effen kleuren en trendy en kleurrijke motieven. De helmen zijn voorzien van een 360 graden reflector, een afneembaar draaiknopsysteem en vizier, drie verschillende binnenbekledingssets om de individuele pasvorm aan te passen én de kenmerkende Fidlock-magnetische gesp.

Wanneer iedereen na de lange zomervakantie weer zin heeft in het nieuwe schooljaar, geven de fietshelmen van Nutcase niet alleen een veilig gevoel maar ook die onmiskenbare authentieke look.

Over Nutcase

Nutcase is de uitvinder van de categorie ‘lifestyle-helmen’. Nutcase werd in 2006 door Michael Morrow (voorheen Creative Director bij Nike) opgericht. De onderneming ontwerpt en verkoopt originele, creatieve en innovatieve helmen voor personen die het fijn vinden om met hun fiets, skateboard, longboard of inline-skates onderweg te zijn en van het leven genieten. Met het hoofdkantoor in Portland, Oregon heeft Nutcase een uitgebreid netwerk van meer dan 600 verkooppunten in de VS en werkt het bedrijf met meer dan 30 landen samen. Nutcase bewijst dat stijl en een goede bescherming hand in hand gaan.

Lees meer Bekijk andere publicaties