Hoe goed is jouw bedrijf online te vinden?

25-07-2018 - Zoetermeer

Bouwend Nederland is samen met Google het project ‘de weg naar online succes’ gestart
om mkb lidbedrijven beter online zichtbaar te maken. Klanten zoeken hun informatie namelijk steeds meer online en grotendeels via zoekmachines zoals Google. Zonder een goede en zichtbare website, blijf je voor potentiële klanten onzichtbaar. Onlangs is een pilot van dit project met tien mkb’ers uit de bouw succesvol afgerond.

Uit een analyse van Bouwend Nederland blijkt dat een groot deel van de leden een verouderde website heeft of zelfs helemaal niet online te vinden is. “Met dit project krijgen onze lidbedrijven advies over het optimaliseren van hun website of het maken van een nieuwe website”, legt Arjan Walinga, accountmanager Bouw Klein bij Bouwend Nederland uit. Het gaat bij deze optimalisatie van de online zichtbaarheid niet zozeer om het genereren van (nog) meer werk maar juist om het binnenhalen van het juiste werk, passend bij de onderneming. Walinga: “Een aannemer die in de uitbouwen zit, wil geen aanvragen voor nieuwe dakkapellen.”

Lees meer Bekijk andere publicaties