Skip to content
left arrow Terug naar overzicht

MO ÒR gaat de markt op

Havana Orange helpt Scotch Whisky Investments met de lancering van acht exclusieve single malts voor breder publiek

Klantcases
PR & mediarelaties
Tech & lifestyle

In 2006 loopt Jacob-Jan Michel Kappen op de Miljonair Fair tegen het lijf. De huidige CEO van Scotch Whisky Investments is op dat moment bezig in een heel klein beursstandje om Nederland met whisky kennis te laten maken. Whisky heeft een veel groter smaak- en geurpalet dan wijn, en dat weten nog maar weinig landgenoten op dat moment. De kennismaking is aangenaam en leidt uiteindelijk tot een samenwerking: de lancering van de World Whisky Index is een feit.

 

Zeventien jaar later is de zakelijke samenwerking er nog steeds: inmiddels is het kleine standje ingeruild voor een gigantische beursstand die tijdens de Masters EXPO (zo heet de Miljonair Fair nu) al twee keer is uitgeroepen tot de mooiste stand van de hele beurs. En de core business van ’SWI’ is ook veranderd: van louter proeven naar beleggen in het Schotse levenswater.

 

Vorig jaar mochten we op veel media rekenen toen The Glenlivet 80 Years in de RAI werd onthuld. Dit jaar wisten we met Havana Orange minstens zo veel redacteurs uit te nodigen voor de lancering van acht nieuwe flessen binnen MO ÒR, het exclusieve label van Scotch Whisky Investments. Een absoluut hoogtepunt was de aanwezigheid van RTL Boulevard die in de ochtend opnames kwamen maken om deze een dag later in de avond uit te zenden. Het gebeurt niet vaak dat een TV-ploeg naar een beurs komt, dus daarom maakte ons PR-hart overuren.

 

Zoals de Schotten zouden zeggen: sláinte!