Succesvolle 47e editie van de Wereldhavendagen ten einde
Grootste maritieme evenement van Nederland volop in de media dankzij Havana Orange
In Rotterdam luiden om 18:00 uur tientallen schepen hun scheepshoorns en markeren daarmee het einde van de 47e editie van de Wereldhavendagen. De organisatie van het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland kijkt terug op drie succesvolle dagen. Het evenement werd dankzij het sterke programma en goede weer goed bezocht en verliep zonder grote incidenten.
Havana Orange verzorgt al jaren de ondersteuning op PR- en communicatie van dit Rotterdamse mega-evenement. Dat lukt altijd al best aardig, maar dankzij een sterk, inhoudelijk programma was de aandacht dit jaar niet van de lucht. Onder andere ANP, Algemeen Dagblad, de Telegraaf, FD, Rijnmond, omroep WNL en OPEN Rotterdam waren aanwezig op de kades voor verslag.
En nietg te vergeten: we haalden op één dag de holy trinity van de NPO, met verhalen op het Jeugdjournaal, Radio 1 én het achtuurjournaal, over de moeite die de Wereldhavendagen steekt in het vergroten van de aanwas van jongeren en zij-instromers in de haven!
Feiten en cijfers Wereldhavendagen 2024:
- 51 bedrijven presenteerden zich op de kades
- Bezoekers konden aan boord bij 40 schepen
- Op het water vonden 36 shows plaats met ruim 100 deelnemende schepen
- Voor de 638 excursies en vaartochten werden zo’n 15.000 tickets verkocht
- Op het nieuwe Wereldhaven Festivalplein genoten bezoekers van 27 optredens, van 75 artiesten
- Bij MATCH Career Event (vrijdag) waren 54 bedrijven, 28 jongerenorganisaties, 13 onderwijsinstellingen en meer dan 350 studenten betrokken
- Meer dan 200 vrijwilligers maakten deze Wereldhavendagen mogelijk
- Het evenement steunde 3 goede doelen: KNRM, Stichting Vaarwens, Stichting Vrienden van het Sophia
- Naar schatting bezochten gedurende drie dagen zo’n 400.000 mensen de Wereldhavendagen.
De 48e editie van de Wereldhavendagen zal plaatsvinden op 5, 6 en 7 september 2025 – wij zijn er gewoon weer bij, jij ook?
De lancering van het Maritiem Masterplan
Achter de schermen bij de Wereldhavendagen
‘One hell of a job’