Skip to content
left arrow Terug naar overzicht

Zonnige en drukbezochte Wereldhavendagen ten einde!

Havana Orange verzorgt communicatie en PR voor een van de grootste events van Nederland

Nieuwsberichten
PR & mediarelaties
Maritiem & mobiliteit
Stichting Wereldhavendagen

De Wereldhavendagen in Rotterdam is ten einde. Om 18:00 uur zat de 48e editie van het grootste jaarlijkse maritieme evenement van Nederland erop. De organisatie kijkt terug op drie succesvolle dagen. Het evenement werd dankzij het sterke programma en goede weer goed bezocht. Havana Orange verzorgt al sinds jaar en dag de strategische en uitvoerende communicatie, persvoorlichtin en waar nodig crisis-woordvoering voor dit enorme event!
 
Met name in het weekend was het erg druk op de kades rond de Erasmusbrug. Op zaterdagavond genoten tienduizenden mensen van de avondshow, schepenparade en een spectaculair vuurwerk. Ook op een tropisch warme zondag wisten bezoekers de weg naar de Wereldhavendagen goed te vinden. Zij genoten van vaartochten, keken achter de schermen van de haven tijdens excursies, maakten kennis met de haven van de toekomst op de Innovatiekade, zagen hoe de Koninklijke Marine onze zeeën veilig houdt en ontspanden op de kades rond de ‘leefbare’ Rijnhaven. Naar schatting bezochten gedurende drie dagen ruim 400.000 mensen de Wereldhavendagen.

 

Feiten en cijfers Wereldhavendagen 2025:

  • 66 maritieme bedrijven en organisaties en 34 schepen presenteerden zich aan de kades
  • Op het water vonden 33 shows plaats met ruim 100 deelnemende schepen
  • Er werden zo’n 17.500 tickets verkocht voor 447 excursies en vaartochten, mede georganiseerd met 41 (haven)bedrijven
  • Op vrijdag verwelkomde het evenement meer dan 1500 jongeren en werkzoekenden uit binnen- en buitenland op het MATCH Career Event, 800 basisschoolleerlingen bij verschillende musea en 350 scholieren en studenten bij onze vernieuwde Hackathon in migratiemuseum FENIX
  • Er werden zo’n 15.000 bolletjes ijs geschept op de horecapleinen
  • Zo’n 170 vrijwilligers maakten deze Wereldhavendagen mogelijk
  • Havana Orange is met drie medewerkers betrokken bij het evenement!

 

Bekijk de aftermovie!

Achter de schermen bij de Wereldhavendagen

Woordvoering & mediatraining
Blogposts
Maritiem & mobiliteit
Stichting Wereldhavendagen

‘One hell of a job’

PR & mediarelaties
Klantcases
Maritiem & mobiliteit
Stichting Wereldhavendagen

Veel media-aandacht voor Koninklijke doop

PR & mediarelaties
Klantcases
Maritiem & mobiliteit
Sea Ranger Service