Hoe sta je op, op de dag van een crisis?
Tips van Havana Orange-partner Robin Middel in 'Crisiscommunicatie De Podcast'
Is crisiscommunicatie een vak dat je apart kunt leren, of is dat iets wat je vanuit de praktijk het beste leert? Het antwoord op deze vraag ligt in het midden, want je kunt vooral leren uit de ervaringen die anderen hebben opgedaan.
Havana Orange-partner Robin Middel heeft (helaas) een rijk verleden, als het gaat om communicatie bij crises. Van de Dakota-ramp op de Waddenzee, de gebeurtenissen tijdens de missie in Afghanistan tot de jarenlange woordvoering rond de coronapandemie; iedere onverwachte en trieste gebeurtenis heeft zijn eigen communicatiedynamiek.
Onlangs werd in een podcast de vraag gesteld, hoe je wakker wordt op de dag van een crisis. Uh, nou gewoon, zoals iedere andere dag dus… Over de vele facetten van crisiscommunicatie vertellen we graag, maar het meest recent deden we dat bij Comm Talk van Only Human (comm.Talk #1 Woordvoering ten tijde van crisis | OnlyHuman) en eerder in de crisiscommunicatiepodcast in gesprek met Herman Wiersema en Robin Middel – Crisiscommunicatie De Podcast.
Communicatie boven en onder de waterlijn
Achter de schermen bij de Wereldhavendagen
Kunstmatige intelligentie (AI) in het militaire domein