De lancering van het Maritiem Masterplan
Communicatie en woordvoering voor Nederland Maritiem Land
Het Maritiem Masterplan van Stichting Nederland Maritiem Land (NML) richt zich op de verduurzaming van de Nederlandse maritieme sector. Het plan heeft een ambitieus doel: het ontwikkelen, bouwen en de ingebruikname van veertig klimaatneutrale schepen. Daarvoor is veel geld nodig. Dit wordt voor een deel gevonden bij private partijen en er ligt een subsidieaanvraag bij het Nationaal Groeifonds.
Wij ondersteunen NML bij de communicatie en woordvoering rondom het Maritiem Masterplan in aanloop naar de subsidietoekenning. We herschreven het plan in ‘Jip en Janneke-taal’ en voegden de Frequently Asked Questions en antwoorden toe. We ontwikkelden een aansprekende onepager en infographic om dit complexe plan in één oogopslag inzichtelijk te maken. We gaven advies over de creatie van de website www.maritiemmasterplan.nl. We creëerden en updateten de contentkalender voor de sociale media. En we trokken landelijke en scheepvaart-georiënteerde media aan om het plan voor het voetlicht te brengen. Dit steeds in strategische samenspraak met de voorzitter en het team van NML zodat de juiste communicatie-impuls op het juiste moment wordt gegeven.
Achter de schermen bij de Wereldhavendagen
Communicatie boven en onder de waterlijn
Kunstmatige intelligentie (AI) in het militaire domein