“Fancy a € 8,800 dram?”
Scotch Whisky Investments en Havana Orange op de MEXPO
Waar je op de MASTERS EXPO tegen een doek van 40.000 euro kunt aanlopen, vliegen de Rolexen en andere exclusieve horloges je om de oren. Welkom de wereld van the rich and famous waar Scotch Whisky Investments inmiddels niet meer weg te denken is.
In november 2021 waren wij nauw betrokken bij de lancering van de langst gerijpte whisky (80 jaar) die de wereld ooit gekend heeft. Al sinds het bestaan van Scotch Whisky Investments, een beleggingsmaatschappij in exclusieve single malt whisky’s, is Havana Orange het PR-kind aan huis: los van verschillende lanceringen (waaronder de aankomst van de wereldberoemde Valentino Zagatti-whiskycollectie in Sassenheim die door de NOS werd vastgelegd) hebben we al menig artikel mogen schrijven en hebben we de volledige coördinatie voor het periodieke e-zine voor onze rekening genomeen. Maar om de ‘media’ te verleiden om naar de voormalige Miljonair Fair te komen en daar een glas van enkele duizenden euro’s te ervaren: dát was nog nooit eerder voorgekomen.
Dat deze aanpak werkte, is een ding dat zeker: Niet alleen RTL Nieuws (met een live-uitzending), maar ook onder meer BNR Nieuwsradio, De Financiële Telegraaf, manners.nl, het ANP én het internationaal gerenommeerde blad Forbes.com waren naar de RAI gekomen om de officiële onthulling bij te wonen van Glenlivet Gordon & MacPhail Generations 80 Year Old én aanspraak te maken op hun dram (eenheid whisky) van een slordige 8.800 euro…
De overall mediastrategie die we voor deze speciale lancering hadden uitgestippeld, werd wereldwijd door meer dan 900 verschillende nieuwsdiensten opgepikt.
Luister hier bijvoorbeeld het item dat BNR Nieuwasradio maakte: https://www.bnr.nl/nieuws/lifestyle/10459478/een-glas-whisky-8-800-euro
Van goddelijke drank naar vloeibaar goud
10 jaar Teufel: goed klinken, goed eruitzien, goed doen
Achter de schermen bij de Wereldhavendagen