Skip to content
left arrow Terug naar overzicht

Van goddelijke drank naar vloeibaar goud

Havana Orange is er met Scotch Whisky Investments vanaf het begin bij

Klantcases
PR & mediarelaties
Tech & lifestyle
Scotch Whisky Investments

Ooit begon Michel Kappen, CEO van Scotch Whisky Investments, in een monumentale bollenschuur in Lisse aan zijn nieuwe avontuur: Nederland interesseren in Schotse (single malt) whisky. Hij zegde hier zelfs in 2002 zijn baan bij de Rabobank voor op. Maar dat het leven soms bijzondere wendingen neemt, bewijst Kappen met de transformatie van whisky als consumptief naar interessant beleggingsproduct.

 

Als The Whisky Talker struinde Kappen menig beurs af waar vele drams (‘eenheid’) whisky door de jaren heen zijn ingeschonken. Zo ook op de toenmalige Miljonair Fair waar de eerste kennismaking plaatsvindt. In 2008 vindt de lancering van de World Whisky Index plaats; er is geen medium dat onder het de noemer Mediarelaties tijdens de officiële onthulling niet aanwezig. Vanaf dat moment is beleggen in whisky een hot item en is het onder meer het bijtertje onder de Nederlandse bladen dat in de wondere wereld van whiskybeleggingen duikt.

 

Door de jaren heen is Havana Orange het communicatiebureau dat Scotch Whisky Investments ondersteunt bij tal van activiteiten: is het niet de mediaondersteuning tijdens de opening van het Zagatti Museum, dan is het wel de contentcreactie van het e-zine dat periodiek wordt uitgegeven.

 

Maar ook ‘op locatie’ blijkt de combinatie Scotch Whisky Investments en Havana Orange een gouden duo: zo mogen we bij de onthulling van de langs gerijpte whisky ter wereld de media uitnodigen: onder meer RTL-Z en BNR Nieuwsradio komen naar de RAI om daar persoonlijk te ervaren hoe het is om een dram van een kleine 9.000 euro te proeven. Het meest recente mediaevenement waar Havana Orange bij betrokken was, is de lancering van THE SWEX: vanaf heden kun je ook met een kleinere portemonnee in whisky beleggen. Niet alleen het FD maar ook De Financiële Telegraaf waren de grotere media die wij voor de opening uitnodigden.

10 jaar Teufel: goed klinken, goed eruitzien, goed doen

PR & mediarelaties
Nieuwsberichten
Tech & lifestyle
Teufel

Communicatie boven en onder de waterlijn

Woordvoering & mediatraining
Klantcases
Maritiem & mobiliteit
Damen Shipyards Group

Van goddelijke drank naar vloeibaar goud

PR & mediarelaties
Klantcases
Tech & lifestyle
Scotch Whisky Investments