Kopij, coördinatie én publicatie: relatiemagazine Bouwend Nederland
Havana Orange maakt het relatiemagazine van Bouwend Nederland
Koninklijke Bouwend Nederland werkt voor zo’n 4.800 aangesloten bedrijven en is daarmee de grootste werkgeversorganisatie in de bouw- en infrasector. Bouwend Nederland behartigt de belangen van een dynamische sector met 400.000 arbeidsplaatsen en een jaarlijkse omzet van 70 miljard euro. Om deze groep leden geïnformeerd te houden over de trends, ontwikkelingen en afgeronde projecten binnen de bouw & infra, wordt vier keer per jaar het relatiemagazine ‘BNL’ uitgeven.
Al jaar en dag is Havana Orange de partij die het kwartaalmagazine van A tot Z coördineert. Nadat met het redactieteam van Bouwend Nederland de onderwerpen voor het landelijke de vijf regionale katernen zijn bepaald, worden door Havana Orange achtereenvolgens redacteuren en fotografen ingeschakeld en naar een strakke deadline toegewerkt. Na tekstuele goedkeuring van alle geïnterviewden is het vervolgens aan de vormgever om de kopij en het beeld samen te brengen en het blad drukklaar te maken (en ook een digitale versie voor te bereiden). Naast de reguliere BNL staan er jaarlijks ook twee specials op de redactionele agenda: ook hierbij verzorgt Havana Orange de afstemming der onderwerpen, de overall communicatie en coördinatie met betrekking tot kopij en beeld.
En dat ziet er ongeveer zo uit: https://issuu.com/bouwend_nederland/docs/hoe006-bnl-magazine-mrt-2023-digitaal-pages-230320
Communicatie boven en onder de waterlijn
Op zoek naar kandidaten voor de opleiding NVM Agrarisch en Landelijk-makelaar
Nieuw, nieuw, nieuw NVM-magazine