PR-missie geslaagd
Primetime zendtijd voor Stichting Matchis
Het ultieme doel binnen de wereld van de public relations is toch wel om ervoor te zorgen dat een onderwerp waar je mee bezig bent primetime landelijke media haalt. Als dat onderwerp dan ook nog eens een belangrijk maatschappelijk doel betreft, voel je extra druk. Dus toen onze opdrachtgever Stichting Matchis het NOS journaal haalde met een oproep tot stamceldonatie, zaten wij bij Havana Orange met onze neus voor de buis. Missie geslaagd! Met als kers op de taart: een piek van drieduizend nieuwe donorregistraties.
Ongeveer drie maanden voor de start van de eerste landelijke Week van de Stamceldonor werden wij benaderd om Stichting Matchis, die zich inzet om voor ernstig zieke patiënten een passende stamceldonor te vinden, te ondersteunen om aandacht te krijgen voor het feit dat het aantal donorinschrijvingen de laatste vijf jaar snel daalde en een oproep tot registratie. Daar moest verandering in komen, dus verzonnen wij een plan om deze boodschap in zoveel mogelijk online en offline media bekend te maken. We verstuurden diverse persberichten, zowel naar de landelijke als de regionale media. Dat resulteerde in publicaties in onder meer de Leeuwarder Courant, de Eendrachtsbode en regioonline.nl en nieuwsberichten op onder andere Omroep Brabant en Omroep Zeeland.
Een week voor de Week van de Stamceldonor trokken we ten strijde per mail en telefoon. Deze belangrijke boodschap moest toch ook opgepakt worden door een landelijk medium. En ja, via goede contacten bij de NOS kwam het tot een item waarin de manager donorrelaties van Matchis meer mocht vertellen over donorregistratie. Daarnaast zagen we berichten opgepakt via het Algemeen Nederlands Persbureau en berichtgeving bij FHM. Mooie resultaten waarvan ons PR-hart harder ging kloppen.
Succesvolle 47e editie van de Wereldhavendagen ten einde
Succes door sterke communicatie
Ministerie van Grootstedelijke Zaken