Skip to content
left arrow Terug naar overzicht

10 jaar Teufel: goed klinken, goed eruitzien, goed doen

Havana Orange ontwikkelt PR-campagne en veilt limited edition-speaker voor goede doel

Nieuwsberichten
PR & mediarelaties
Tech & lifestyle
Teufel

Het gerenommeerde Berlijnse audiofabrikant Teufel, viert dit jaar zijn tienjarige aanwezigheid in Nederland. Havana Orange werd gevraagd om een manier te verzinnen die de nodige aandacht zou trekken en tegelijk onderschreef waar Teufel voor staat: openheid, tolerantie en diversiteit.Teufels audioproducten klinken als een klok en zien er stijlvol uit, maar súper-opvallend zijn, dat is ontzettend lastig in de wereld van speakers en koptelefoons. Dus als je eruit wil springen, moet je letterlijk wat kleur toevoegen, vonden wij.

 

Zo was het idee geboren om een set van Teufels bestselling Ultima 40-speakers te laten beschilderen door graffiti-artieste Naomi King. Met opvallende kleuren en organische vormen uit de natuur en het dagelijks leven, viert het werk van Naomi diversiteit in al zijn facetten. Wie over straat loopt in haar thuisstad Rotterdam, kan haar werk nauwelijks missen. Naomi greep de kans met beide handen aan, we verscheepten en speaker en onder toeziend oog van haar kitten, ging ze aan de slag.

 

 

Maar, dachten we, als we nu deze speakers nu naast het onovertroffen geluid niet alleen een prachtig nieuw uiterlijk geven maar er ook wat goeds mee doen? Bijvoorbeeld door de speakers te gebruiken om geld in te zamelen voor een goed doel, dat net als Teufel gelooft dat muziek in staat is om onze verschillen te overbruggen en te verbinden? Al snel kwamen we in contact met Sounds of Change. Deze Nederlandse non-profitorganisatie zet zich sinds 2017 in om kwetsbare mensen en gemeenschappen te versterken met het maken van muziek. Door ‘community builders’ te trainen en muziekprojecten op te zetten in vluchtelingenkampen in het Midden-Oosten, stimuleren ze samenwerking en creativiteit die als katalysator voor fungeert voor positieve verandering.

 

Havana Orange Teufel Sounds of Change

 

Zo gezegd, zo gedaan. In de eerste twee weken van juni lanceerden we een inzamelactie, waarbij elke donateur kans maakte op de speakers. Uiteindelijk ging de teller naar een fraaie €2700, waarmee Sounds of Change zijn goede werk voort kan zetten. Bovendien heeft een van de donateurs deze compleet unieke, handbeschilderde speaker als nieuw centre piece in zijn woonkamer staan. Voor Teufel resulteerde het in een héééle hoop aandacht in diverse grote online media en op social media.

 

Kijk hier de video die we over het project lieten maken:

 

Meer nieuws

Van goddelijke drank naar vloeibaar goud

PR & mediarelaties
Klantcases
Tech & lifestyle
Scotch Whisky Investments

Kopij, coördinatie én publicatie: relatiemagazine Bouwend Nederland

Contentcreatie & tekst
Klantcases
Bouw & vastgoed
Bouwend Nederland

Communicatie boven en onder de waterlijn

Woordvoering & mediatraining
Klantcases
Maritiem & mobiliteit
Damen Shipyards Group